Bezoek, Engels, Trip

1 juli 2018 - Lincoln, Verenigd Koninkrijk

Jaa het was zover... Owen kwam mij bezoeken. Hij kwam 14 juli aan op het treinstation van Lincoln. En wat had ik er zin in. We hadden elkaar een dikke 7 weken niet gezien! Het was echt super gezellig toen Owen er was. Ik heb hem heel Lincoln laten zien en we zijn natuurlijk ook lekker uiteten geweest. Na 5 dagen was het weer tijd om hem weer uit te zwaaien.. natuurlijk niet leuk maar ik moest op dat moment nog 5 weken te gaan.

De week erna kwam Klara (coach uit Nederland) langs met haar zoontje. Ze heeft mij en Rocher bezocht op onze stageplek. Ik heb haar een rondleiding door de school gegeven en haar voorgesteld aan mijn klas en collega's. Verder heeft Klara en haar zoon kunnen zien wat ik op een morgen doe.. en ja ze heeft mij in het Engels les zien geven! In de avond zijn we lekker uit eten geweest met nog 2 vriendinnen van Klara. En je zult het vast niet denken maar ik heb.... FISH en CHIPS gegeten! Het was lekker! Na een gezellige dag te hebben gehad met Klara en haar zoon heb ik daar ook weer afscheid van moeten nemen.

Heel veel mensen vragen dit aan mij? Is je Engels verbeterd? Hier is het antwoord. Ja mijn Engels is zeker verbeterd. Ik ging hier naar Engeland toe met de basiswoorden en zinnen van Engels. Het zit in de familie. Iedereen heeft in mijn gezin moeite met Engels. Maar ik wou het toch leren dus daarom ben ik naar Engeland toe gegaan. En ik weet dat ik nog niet vloeiend Engels spreek en dat is ook niet te verwachten omdat ik Engels een lastige taal vindt. Maar ik merk wel dat ik erg gegroeid ben in het Engels spreken. Eerlijk gezegd vond ik het in het begin eng om Engels te praten omdat ik geen fouten wilde maken. Maar na een week had ik mij daar al over heen gezet en deed ik gewoon mijn best om Engels te praten. Ik krijg veel complimenten om mij heen dat veel mensen zeggen dat mijn Engels vooruit is gegaan en daar ben ik natuurlijk wel een beetje trots op! Mijn doel is bereikt namelijk mijn Engels verbeteren.

Ik ben ook nog op schoolreisje (trip) geweest met mijn klas. We gingen naar een soort dierentuin toe. Het is niet te vergelijken met een dierentuin in Nederland. Het is allemaal veel kleiner en ze hebben andere dieren. Op schoolreisje moest ik een meisje begeleiden. Dat meisje is helemaal gek op mij en wil daarom altijd dat ik haar rolstoel duw. Het meisje is 4 of 5 jaar en kan lopen maar heeft daar nog wel moeite mee. Ze heeft ook een laag niveau. Verder kan ze niet praten en praat je met haar door gebarentaal. Ik heb de gebaren ook geleerd zodat ik maar haar kan communiceren. In de dierentuin was het meisje erg enthousiast over alle dieren wat ze zag en was wel een beetje bang voor de tijger en de slang. Maar ze was niet de enige die een beetje bang was voor de slang. De verzorgers van de dierentuin hadden 2 slangen in een bak zitten. Ze pakte 1 slang eruit en ging er over vertellen. Daarna vertelde  ze dat je de slang mocht aaien maar niet bij zijn hoofd. Maar je kent kinderen.. die snappen dat niet dus aaien overal waar ze maar kunnen. Dus moesten we bij de kinderen gaan staan zodat ze niet op het hoofd aaide. Dat vond ik al eng maar ja als die kinderen de slang durven te aaien dat moet ik hem wel even vasthouden.  Dus met vol spanning pakte ik de slang vast, vroeg ik of iemand een foto wilde maken en gaf ik hem weer terug aan de verzorger. En toen dacht ik: Ik heb mijn angst overwonnen. Ik heb een slang vast gehouden!! Na een lange dag door de dierentuin te hebben gelopen met een temperatuur van 30 graden was het weer tijd om met de bus weer naar school te gaan. Het was een geslaagd schoolreisje :)

Wat staat er nog op de planning? Morgen ga ik weer op schoolreisje maar dat met een andere klas. Daar vertel ik meer over in mijn volgende vlog. Verder is het nog 3 weken stagelopen en dan weer tijd om naar huis te gaan :)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jantje:
    3 juli 2018
    Geweldig hoe je het allemaal doet Lydia.
    Nog eventjes en dan weer terug naar Nederland. Erg leuk om je blogs te lezen.
    Geniet nog even van je stage en graag tot je volgende blogs.
    Groetjes Jantje