stage tot nu toe

20 mei 2018 - Lincoln, Verenigd Koninkrijk

Ik heb natuurlijk in mijn andere blog verteld over hoe mijn eerste stage dag was. Maar ik loop natuurlijk niet 1 dag stage hier maar heel veel meer!

Tja.. wat doe ik zo op mijn stage.. De eerste 2 weken was heel veel kijken en observeren. Ik ging kijken hoe de kinderen waren en hoe je het beste op ze kon reageren. Verder bekeek ik ook wat van niveau en beperkingen de kinderen hadden. Daarnaast leerde ik de school ook kennen en zo kon ik kijken welke acitiviteiten er buiten het klaslokaal allemaal waren. Zo heb je op school: karaoke, toneelstukken, zwemles, muziekactiviteiten, sportactiviteiten en nog veel meer.

Maar toen was de derde week aangebroken. Maar voordat de derde week aanbrak heb ik eerst afscheid moeten nemen van mijn familie. Mijn ouders, zus, zusje, zwager en mijn 2 nichtjes zijn een weekendje op bezoek geweest om nou even te kijken waar ik nou precies zit. We zijn naar het kasteel en naar de kathedraal geweest en natuurlijk niet te vergeten heerlijk uiteten! En het belangrijkste waar we zijn geweest is op mijn stageplek. Ze hebben een rondleiding door de hele school gehad en mijn studenten gezien waar ik les aangaf. Maar toen was het zaterdagavond en toen was het weer tijd om naar de boot te rijden om weer naar Nederland te gaan. Ik heb een super gezellige tijd met jullie gehad!!!

En toen begon maandag het echte leven weer namelijk stage! Na een druk weekend weer lekker naar mijn stage toe. Heerlijk. Maar ja het was weer te mooi om waard te zijn. Die middag ging ik namelijk mijn sleutel inleveren van mijn oude huis bij het verhuurbedrijf. Maar toen vroegen de medewerkers zich af waarom ik die sleutel in kwam leveren. Ze zeiden dat ik mijn nieuwe huis weer moest verlaten over een week en weer terug moest naar mijn oude huis. Maar dat hadden we vrijdag niet afgesproken zei ik toen. Maarja ik had nergens een handtekening gezet dus ik had nergens om op te steunen. Maar als jij mij goed kent weet je dat ik het hier niet bij laat zitten. Ik heb mijn school in Nederland en Engeland op de hoogte gesteld + mijn familie die hier was geweest + alle contactpersonen die ik hier in Engeland heb. En na veel mailtjes, belletjes en bezoekjes mag ik dan eindelijk in mijn nieuwe huis blijven! Ik wil daarom ook iedereen bedanken die mij geholpen heeft om te strijden voor mijn nieuwe huis!

Na al deze stress achter de rug te hebben kon ik mij weer focussen op stage. Ik mocht voor het eerst deze week de opening van de dag doen voor de 7 studenten. De opening houdt in dat je met ze gaat zingen en dansen op de muziek en elkaar een hele fijne morgen wenst. En tot slot gaat kijken wie er allemaal is vandaag in de klas en kijken welke dag het is. En dit doe je samen met de kinderen. Daarnaast heb ik ook voor het eerst 1:1 begeleiding mogen geven. Ik moest een student leren tellen van 1-3 en dat met voorwerpen. Ik vond het lastig om te doen omdat je het in het Engels moet doen. Maar het ging goed en het was een leuke ervaringen.

Volgende week krijg ik een cursus over de zorg en als ik die cursus haal krijg ik een certificaat en dan mag ik ook helpen in de zorg hier op school! Ik hou jullie op de hoogte over de cursus en dan is dit het einde van de blog voor vandaag!