Vervolg van het verhaal drama huis

13 mei 2018 - Lincoln, Verenigd Koninkrijk

In een blog over mijn drama huis stond er dat ik naar een nieuw huisje ging zoeken. Tot dat ik de volgende dag er achter kwam dat alles was schoon gemaakt dus ik dacht dat is niet meer nodig. Ik kan lekker blijven waar ik nu ben.

Maar dat had ik dus helemaal verkeerd. Het is een hele week goed gegaan. Het was schoon en ik kon rustig slapen. Maar na een week was het een groot drama. Mijn eten werd gestolen in het huis wat in de koelkast lag. Ook al zette ik mijn naam er op. Ik was klaar met het huis en heb dat bij mijn begeleider in Engeland aan gegeven. Zei heeft mij advies gegeven en daar mee ben ik aan de slag gegaan. Ze zei dat ik naar het verhuurbedrijf moest gaan en daar een klacht moest aangeven en om te kijken naar een oplossing. Toen ik eenmal bij het verhuurbedrijf aankwam zei het bedrijf dat de schuld bij 1 meisje lag maar dat zei vandaag het huis ging verlaten. Er zou een schoonmaakploeg komen om het huis schoon te maken en dan zou alle zorgen weg zijn. Dus ik ging met een goed gevoel bij het verhuurbedrijf weg want als ik thuis zou komen zou alles beter worden. Ik parkeerde mijn fiets in de achtertuin en toen ik mij omdraaide stonden er 2 politie agenten achter mij. Ik schrok enorm. De politie vroeg wie ik was en of ik hier woonde. Ik gaf daar antwoord op en we gingen naar binnen. Toen ik binnen kwam schrok ik nog een keer. Alle elektriciteit was van de muur getrokken en het hele huis was kapot. Samen met mijn huisgenoten moest ik getuige doen van mijn andere huisgenoot die alles vernield had. Het meisje werd opgepakt door de politie en er kwamen mensen om de elektriciteit te repareren. Toen de stroom het weer deed ben ik gaan slapen voor de volgende dag stage.

Maar dan denk je dat je nu weer opnieuw kan beginnen. Nog 1 dagje stage en dan komt mijn familie langs om mij te bezoeken, Maar die nacht ervoor gebeurde er iets wat de druppel van de emmer liet overstromen. Het brandalarm ging om 1 uur 's nachts af en het meisje was terug, Ze had de kookplaat+ oven laten aanstaan waardoor er rook in de keuken stond waardoor het brandalarm is afgegaan. We hebben direct het verhuurbedrijf en de politie gebeld en de ramen opgezet. De politie heeft het meisje weer opgepakt  en toen eenmal de rook uit huis was konden we weer gaan slapen.

En toen was het zover. Mijn familie komt mij bezoeken. Ze kwamen vrijdag rond 12 uur aan. Toen ik ze het huisje heb laten zien waren ze enorm geschrokken van hoe het er uit zag. Toen ik ook nog vertelde wat ik die nacht had mee gemaakt wouden ze dat ik ging verhuizen. Er kwam toevallig net iemand van het verhuurbedrijf langs om te kijken naar de schade. Mijn familie heeft met de man gepraat en de man zei dat ik vandaag nog kon verhuizen. Als ik dan naar het verhuurbedrijf zou gaan zou ik direct de sleutel kunnen ophalen. Dus dat hebben we gedaan. We zijn naar het verhuurbedrijf geweest alleen  de kamer die mij is beloofd was als bezet. Dus ik kon daar pas over 7 dagen in maar dat duurde voor mij te lang. Het verhuurbedrijf kwam met een ander voorstel waar ik wel direct ik kon. We hebben de foto's bekeken en we zijn naar het huis gereden. Eenmal toen ik bij mijn nieuwe huis aankwam en naar binnen ging dacht ik van Wauw! zo'n verschil. We hebben mijn spullen opgehaald bij mijn andere huis en het naar mijn nieuwe huis gebracht. Ik ben verhuisd! Mijn dag kon niet meer slecht worden!

1. Jolanda peters:
    13 mei 2018
    Zo lydia wat een gedoe zeg met die 1e meid !. Ik ben blij dat je nu een andere huis hebt waar je het hopelijk meer naar je zin krijgt met andere leuke mensen !
    Heb je leuke dagen met je familie gehad ?
    Veel plezier nog daar in engeland!