Drama reis

28 april 2018 - Lincoln, Verenigd Koninkrijk

Ja dan gaat je wekker om 6 uur 's ochtends. Dan is het tijd om uit bed te gaan om op reis te gaan. En waar gaat de reis naar toe? Naar Lincoln!

Ik ben met de trein naar Lincoln gegaan maar dat het was niet zo'n voorspoedige reis dan dat op de planning stond. Ik ben eerst met de trein naar Breda gereisd samen met Owen. Toen was het moment van afscheid nemen want het was zover ik ga echt weg uit Nederland. Toen ik op het station bij Breda kwam zag ik dat de trein vertraging had. Dat betekende dat ik de overstap zou missen in Brussel om naar Londen te gaan. Toen eenmal de trein aankwam stapte ik samen met Rocher in om Nederland te verlaten. Maar het was te mooi om waard te zijn. De trein was kapot en we konden niet verder. We konden de trein ook niet verlaten omdat de deuren dichtzaten en ze niet open konden. Zo zaten ongeveer 700 mensen vast in de trein voor wel een uur lang! Toen na een uur de deuren gelukkig weer open gingen kregen we te horen dat de trein niet gaat rijden. Daar sta je dan in Breda met al je koffers. Toen we eenmal bij de servicebalie stonden om te kijken wanneer de volgende trein rijdt kwamen we een vrouw tegen. Haar naam is Jennifer. Jennifer moest ook naar Engeland toe en zat ook met het probleem dat haar ticket niet meer geldig was. Omdat je boekt voor een bepaalde tijd en als je hem mist moet je een nieuw ticket kopen. We waren niet van plan om de ticket weer te betalen dus hebben veel gebeld met allemaal maatschappijen. Uitendelijk na 3 uur wachten op het station reed de trein weer. Op naar Brussel met de trein en natuurlijk in de eerste klas. Toen we eenmal in Brussel waren aangekomen moesten we onze ticket nog omboeken omdat het ticket niet geldig was. Gelukkig deden ze niet moeilijk in Brussel en konden we kosteloos ons ticket omboeken. We konden de volgende trein nemen naar Londen. Naar de douane konden we het volgende probleem oplossen. Namelijk hoe komen we in Lincoln? Toen we eenmal in Londen waren aangekomen hebben we ons ticket voor een klein prijsje kunnen omboeken. En toen kwam het moment dichterbij. We gaan naar Lincoln. In de trein in Lincoln hebben we ook verschillende mensen ontmoet. De mensen waren erg gastvrij en ze vonden het leuk om een praatje te maken. Ze hielpen ook met de uitspraak van Engelse woorden. Omdat ik daar niet echt een held in ben. Maar gelukkig na een reis van 15 uur zijn we eindelijk in Lincoln aangekomen. We werden op het station gastvrij ontvangen door Emma en haar man. Zij heeft ons naar ons hotel gebracht zodat we lekker konden slapen en de volgende dag fris en fruitig konden beginnen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl